Alkuun | Otsikot | Haku | Galleria

Uusimmat tarinat:

7-12.11.06

GOA

Ystävämme LongJohny oli meitä vastassa Goan lentokentällä ja matka Pohjois-Goaan kesti ja kesti, koska Suare-joen silta on remontissa ja suljettuna ja piti ajaa kiertoteitä. Johnilla on uusi auto Toyota Innova ja videot auton sisäkatossa. John rakastaa kaikenlaisia leikkikaluja.

ANDHRA PRADESH

HYDERABAT JA VIJAYAWADA 12-17.11.06

Aamulla lähdettiin Goasta Johnin kyydissä lentoasemalle. Meidän Air Deccan potkurikonelento Hyderabattiin lähti klo 13.00 ja perillä tässä Andhra Pradesh:n pääkaupungissa olimme n. klo 15.00. Kentältä oli aika lyhyt matka hotelliimme Athithi Inn:iin. Hotelli oli iso ja huoneet hyvät. Meitä ei kiinnostanut lähteä tutustumaan kaupungin nähtävyyksiin vaan kävimme ainoastaan syömässä hotellin viidennen kerroksen katolla sijaitsevassa ravintolassa. Sää tuntui siellä viileältä joten Juha haki minulle huoneesta dubatan (hartiahuivin) lämmikkeeksi. Ruokalista oli intialainen ja söimme kanasizlerit. Sitten nukkumaan, koska idän matkamme päätarkoitushan oli vierailu Vijayawadan lähellä Srikakulamin ja Kodalin alueella.

JAIPUR

Jaipur on vaaleanpunainen kaupunki. Joku Maharani oli ollut tulossa vierailulle ja kaupunki oli päätetty siistiä. Kuitenkaan ei ollut vara päällystää uudelleen kaikkia taloja joten kaikki talot maalattiin vaaleanpunaisiksi. Se oli kaunista.

AGRA

Matka kesti n. 5 tuntia ja iltapäivällä olimme Agrassa. Se näytti suttuiselle ja köyhälle, hotelli, Hotel Amar, oli kyllä hienompi kuin hotelli Delhissä. Iltapäivällä kävimme Agra Fortissa joka on rakennettu v. 1565. Se on iso, kaunis linnoitus ja sieltä näkyi Taj Mahal. Sitten käsityöpaikkaan, jossa tehtiin samalla vanhalla menetelmällä kauniita marmoriesineitä, jollaisista Taj Mahalkin on tehty. Marmoriin on lisätty oikeita jalokivistä leikattuja suikaleita ja niistä muodostettu kuvioita esineille. Illalliseksi söimme hotellin ravintolassa kanaa ja se aiheutti minulle vatsataudin. Heräsin yöllä vatsan kouristuksiin ja sitten sitä tulikin molemmista päistä. Aamulla kuudelta oli sovittu lähtö Taj Mahaliin jota on aloitettu rakentamaan 1630 ja sitä on rakennettu 22 vuoden ajan. Se on kauneimmillaan auringon noustessa. Taj Mahal jäi minulta näkemättä, toiset kehuivat sen matkan kauneimmaksi ja sopusuhtaiseksi ja maineensa veroiseksi paikaksi. Sehän on suuren rakkauden muistoksi tehty monumentti.

Matka jatkui Jaipuriin ja minunkin vatsani oli jo asettunut iltapäivällä.

DELHI

Hotellissa SunStar Recidency:ssä (aika pieni ja vaatimaton hotelli) olimme viideltä ja nukkumaan pääsimme kuudelta. Kolmen huonosti nukutun tunnin jälkeen meillä oli koko päivän kestävä kiertoajelu.