Alkuun | Otsikot | Haku | Galleria

Blogissa tarinoita: 75

Uusimmat tarinat:

Joulun ja uudenvuoden aika 2007

Aikaa on vierähtänyt edellisestä sepustuksesta mutta täällä on meillä koko ajan kiire…

Joulua vietetään Goassa mutta paljon pienemmin juhlallisuuksin kuin Suomessa. Aattopäiväkin on tavallinen työpäivä ja illalla myöhään katoliset menevät juhlavaatteissaan messuun. Joulupäivä on juhlapäivä eikä Toista Joulupäivää tunneta.
16.01.2008 kirjoitti Jatta

Se on vain elämää

Nyt se sitten iski minuunkin se kuuluisa vatsatauti - yhdeksättä kertaa Intiassa ennekuin se iski. Juhallahan on vatsaoireita melkein jatkuvasti mutta ne ovat erilaisia vatsanpuruja joihin auttaa Ayerveda-lääke nimeltään Stop It.

Sunnuntai-aamuna heräsin terveenä mutta jo tunnin kuluttua rupesi tuntumaan pientä kuvotusta. Kymmenen jälkeen oksensin ja sitten joka puolen tunnin päästä oli mentävä vessaan ripulille. Kuume nousi ja oli neljän maissa kolmekymmentä yhdeksän astetta ja olin tosi kipeä. Emäntämme Jackline tilasi lääkärin ja hän pisti molempiin kankkuihin piikin ja määräsi viidenlaista eri tablettia vatsaoireisiin sekä Paracetamol 650 kuumeeseen ja kipuun.
Yö oli vaikea mutta jo seuraavana aamuna olin parempi. Lääkärin määräämää dieettiä noudatin tarkasti.
20.12.2007 kirjoitti Jatta

Karnatakan reissu Murudeshwariin ja Gokarnaan
Lähdimme tiistaina aamulla puoli kuuden aikoihin kahden päivän retkelle Goasta etelään olevaan osavaltioon Karnatakaan. Meitä oli Pirjo, Juha ja minä sekä kuski Shailesh ja hänen enonsa. Shaileshilla on kuuden hengen Toyota Innova-auto ja meillä oli hyvin tilaa ja mukava matkustaa kivojen ihmisten kanssa.

Olin syönyt edellisenä päivänä Mapusan torilla yhden samosan (lihapiirakka) ja aamulla herätessäni vatsa oli kuralla ja minulla oli pahoinvointia. Ajattelin ensin että matkasta ei tule mitään mutta oksennettuani ja tyhjennyttyäni lähdimme matkaan. Puoleen päivään oli vaikeuksia ja jouduimme pysähtelemään. Huomasin että tien varren puskissa on paljon mukavampi ja puhtaampi käydä kuin matkan varrella olevissa intialaismallisissa toileteissa.
14.12.2007 kirjoitti Jatta

Itsenäisyyden juhlintaa ja muutakin touhua
Täällä olevat suomalaiset halusimme myös juhlistaa Suomen itsenäisyyspäivää. Galangutessa asuu puolisen vuotta kolme naista, Virpi, Jaana ja Hanna. He varasivat pöydän yhdelletoista hengelle ravintola Mirasta. Meitä oli noiden kolmen lisäksi Anitta, Hande ja heidän sukulaismiehensä Artturi, joihin tutustuimme viime vuoden matkalla. He ovat nyt täällä kaksi viikkoa. Sitten oli Pirkko Anjunasta, Leena ja Raimo ja me. Pirjo on Suomessa käymässä viikon reissulla.
10.12.2007 kirjoitti Jatta

Saapuminen ja ensimmäiset päivät 11/07

Intian kotimme on tämän
talon takapuolella 2. kerroksessa.

Matka Goaan oli erittäin raskas. Ensin matkustimme lentokentälle bussilla sitten yölento Mumbaihin joka kesti seitsemän tuntia ja oli perillä seitsemältä aamulla. Mumbaissa siirtyminen kansainväliseltä kentältä kansalliselle kesti varmaan kokonaisuudessaan pari tuntia koska koko koneen väki joilla oli jatkolento, ja melkein kaikilla oli, ohjattiin pieneen tilaan odottamaan että ihmiset matkatavaroineen ohjataan busseihin joita oli ovella odottelemassa vain yksi kerrallaan. Bussit veivät sitten kansalliselle kentälle jatkolentoyhtiösi lähtöterminaaliin.

Meidän Goan lentomme aikataulua oli siirretty klo 13.30 klo 14.00 mutta ei se lento silloin lähtenyt vaan vasta joskus neljän jälkeen.