Alkuun | Otsikot | Haku | Galleria

Blogissa tarinoita: 75

Uusimmat tarinat:

Mumbaissa

Koska Intian hallitus on keksinyt uuden säännön Shengen maiden turisteja varten (ns. 90 vrk sääntö) niin meidänkin piti lähteä käymään Suomessa tuon 90 päivän jälkeen.

Koska menopaluulentomme Finnairin koneella lähtee Mumbaista keskiviikkona aamulla klo 09.05 ja siellä on pakollinen yöpyminen niin varasimme keskustan Residency hotellista kaksi yötä ( 2200 rs/yö).Hotelli on edullinen ja siisti ja huoneessa oli A/C, televisio, vedenkeitin ja vaatekaapissa safetybox. Aamupala ei kuulunut hintaan, mutta hotellin aulasta oli ovi ravintolaan, josta sai aamiaisen, lounaan ja illallisen.
Normaali vuorokausihinta Mumbain hotelleissa on n. 4000 rs.

Lensimme Goasta SpiceJet-lennolla Mumbaihin (n. 50 €). Hotellin taksi tuli hakemaan meidät kansalliselta lentokentältä, koska siten pääsimme turvallisimmin oikeaan hotelliin ilman kiertoajelua kaupungilla.
29.02.2008 kirjoitti Jatta

DANDELIN VIIDAKKORETKI

Karnataka, Dandeli’n kylä, Kali Adventure Camp

Lähdimme Goasta maanantaiaamuna 11.2.2008 klo 05.30 taas kahden päivän ja yhden yön retkelle. Mukana Pirjo, Anu joka asuu Calangutessa sekä Juha ja minä. Shailes taas kuljettajanamme ja auto oli iso, seitsemälle hengelle rekisteröity Toyota Innova.

Nyt oli kohteena Karnatakassa Dandelin kylässä oleva Kali Adventure Camp, jonne Pohjois-Goasta on matkaa n. 200 km. Paikka on vuoristossa ja osa matkasta on jyrkkää nousua. Koska Intian tiet ovat tunnetusti huonoja ja liikenne vilkasta me olimme perillä n. klo 13.00.
14.02.2008 kirjoitti Jatta

Taas Vrundavan sairaalassa 13.1.08

Yöllä ja aamulla Juha oli niin sairas että hän ei pannut edes vastaan kun sanoin että nyt lähdetään Vrundavaan. Meidän ohjattiin heti hoitohuoneeseen ja Juha paareille lääkäriä odottamaan. Taas totesin että toiminta on joustavaa. Kandi kyseli ensin tiedot sairaudesta ja hoitajia pyöri ympärillä. Sitten tuli ylilääkäri tohtori Nike ja hän määräsi Juhan sisälle osastolle.
16.01.2008 kirjoitti Jatta

Matkalla Maharashtrassa

Goasta pohjoiseen on Maharashsran osavaltio. Siinä osavaltiossa sijaitsee esim. Mumbai. Me lähdimme taas Pirjon kanssa Saileshin Toyota Innovalla matkaan perjantaiaamuna 11.1.08.

Ajoimme n. 4 tuntia Malvanin kylään jossa söimme ihanan lounaan meren lahden rannalla olevassa ravintolassa. Me Juhan kanssa otimme Kingfish Ravan sipsien (ranskalaiset perunat) ja vihreän salaatin. Siinä kala ensin leivitetään riisijauhossa ja sen jälkeen paistetaan. Salaatti tuodaan isolla lautasella ja siinä on kauden vihanneksia viipaleina, tomaattia, kurkkua, porkkanaa, raakaa punajuurta ym. Raaka punajuuri oli tosi hyvää. Mahtaako olla sama lajike kuin meillä joka täytyy keittä
16.01.2008 kirjoitti Jatta

Kyläilyä ja taas sairastamista

Kävimme seuraavana päivänä Ramin ja Leenan kanssa Anjunassa kylässä Pirkon luona. Hän asuu siellä Anjunan kylässä jo kuudetta talvea ja hän on vuokrannut omakotitalon. Talo oli ihana. Siinä oli keittiö, työhuone, iso olohuone ja makuuhuone. Sitten vielä yksi huone joka oli hänellä varastokäytössä sekä terassi ja iso piha. Asuinkaverikseen hän oli saanut rikkaan naapurin vanhan kissan joka oli päättänyt muuttaa Pirkon luo asumaan.